|
Wpis i wykreślenie z rejestru działalności regulowanej Opublikowany: Listopad 5, 2019
Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Wymagane dokumenty: 1. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 2. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 3. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Opłaty:
Miejsce złożenia wniosku:
- osobiście w sekretariacie Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego, ul. 17 Stycznia 90, 64-100 Leszno; Miejsce odbioru zaświadczenia:
Jednostka odpowiedzialna: Termin odpowiedzi:
Podstawa prawna:
Dodatkowa informacja: SPRAWOZDAWCZOŚĆ 1. Związek informuje o konieczności sporządzania sprawozdań rocznych, które podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości są zobowiązane przekazywać wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta (w przypadku KZGRL Zarządowi Związku Międzygminnego) zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. 2019 poz. 1579). 2. Zgodnie z art. 9n ust. 6 ww. ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, jeżeli odpady komunalne nie były odbierane, przedsiębiorca wpisany do Rejestru Dzielności Regulowanej jest zobowiązany do złożenia sprawozdania zerowego. 3.Sprawozdanie przekazywane jest za pośrednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami. 4. Sprawozdanie roczne przekazywane jest w terminie do 31 stycznia. 5. Niezłożenie ww. sprawozdania w ustawowym terminie skutkuje nałożeniem kary pieniężnej zgodnie z art. 9x ust.1 pkt 5 ww. ustawy. 6. Sprawozdanie przedsiębiorca zobowiązany jest złożyć oddzielnie dla każdej gminy, z której zostały odebrane odpady od właścicieli nieruchomości. 7. W przypadku sprawozdań zerowych przedsiębiorca może złożyć jedno sprawozdanie dla tych gmin, z których odbiór odpadów nie został dokonany, z adnotacją których gmin to sprawozdanie dotyczy.
Dokumenty do pobrania: 1. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 2. Wniosek o wpis do rejestru działaności regulowanej. 3. Wniosek o wykreśnienie z rejestru działalności regulowanej.
|