ZRÓB KROK W STRONĘ PSZOK – edukacja ekologiczna w Śmiglu i w Rawiczu
Opublikowany: Lipiec 27, 2018
Za nami 2 spotkania edukacyjne z cyklu „ZRÓB KROK W STRONĘ PSZOK”. W minioną środę i czwartek odwiedziliśmy mieszkańców gminy Śmigiel oraz gminy Rawicz. Akcja ta realizowana jest w ramach przedsięwzięcia pn. „Edukacja ekologiczna mieszkańców Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi – kampanie edukacyjno – informacyjne, publikacje, warsztaty i konkursy”.  Aby rozwiać wątpliwości mieszkańców związane z segregacją odpadów i zasadami funkcjonowania PSZOKów swoje mobilne stoisko edukacyjne usytuowaliśmy w miejscach, które często odwiedzane są przez mieszkańców gmin. Śmigielskie targowisko oraz parking przy Bricomarche w Rawiczu okazały się trafnymi lokalizacjami, dzięki czemu wielu mieszkańców dowiedziało się, jak prawidłowo należy pozbywać się odpadów wielkogabarytowych, odpadów poremontowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego – bo jak się okazuje to właśnie o te odpady mieszkańcy pytali nas najczęściej. Już teraz osoby które odwiedziły nasze stanowisko doskonale wiedzą, że w każdej z gmin znajduje się Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów i jakie odpady powinny tam trafić. Swoją wiedzę z zakresu segregacji odpadów dorośli mieszkańcy mogli sprawdzić rozwiązując test. Młodszych mieszkańców bohaterowie z Drużyny Segregolandii zapraszali do zabawy w wielką grę planszową, aby ją ukończyć należało prawidłowo odpowiedzieć na wiele pytań związanych z segregacją odpadów. Dla uczestników w ramach nagród ekologicznych przygotowane były m.in. zgniatarki do butelek, kubki termiczne i torby zakupowe, dzięki czemu laureaci zmniejszać będą objętość odpadów w żółtych workach zgniatając butelki plastikowe przed ich wyrzuceniem, kubki będą używać wielokrotnie – bez konieczności kupowania napojów i produkcji tym samym kolejnych opakowań, a na zakupy wybierać się będą z torbą wielorazowego użytku mając poczucie odpowiedzialności za stan środowiska.
 
Powiększ zdjęcia w galerii: